PANDA.BIRU: 日本 ~!

Friday, November 28, 2014

日本 ~!


Konnichiwa !

Hehehe... Seperti Ana janjikan, Ana akan tulis entri pasal kegemaran Ana dengan kawan rapat Ana juga. Sebelum tu, korang tahu apa maksud tajuk entri ni? Konnichiwa ? Tak tahu kan... inilah kegemaran kami bertiga

Oh, maksud Ana bukan suka ayat Konnichiwa tu. Kitaorang suka J-POP ! Apalah benda tu ? Maksudnya Jepunlah. Kalau yang sekarang ni K-pop, kiaorang suka benda lain. 

Apa yang kitaorang suka sangat pasal J-pop ?

  • LAGU ?
Bolehlah suka lagunya. Lagunya pun best tau. Ramai orang kata lagu Jepun tak best. Pelik-pelik. Ah, korang suka Korea bolehlah kata. Jepun, mesti korang sokong kalau suka lagunya.

  • ANIME ?
Jeng jeng jeng ! Inilah kitaorang paling suka pasal Jepun. Iaitu animenya ! Aduh apa benda tu ? Kartun Jepunlah. Kalau Korea drama, Jepun kartun. Jangan pandang rendah pasal anime. Ceritanya best tau tak ?

  • MANGA
Perhatian ! Manga ya bukan MANGGA. Pasti ramai kat sana tu tak tahu pasal manga kan ? Ia adalah sejenis buku yang banyak jalan cerita yang menarik dari keluaran Jepun. Hehehe... pendek kata komiklah. Tapi kadang-kadang manga ada dari anime. Macam Fairytail. Ana dengan kawan rapat Ana selalu baca manga antara pinjam, beli atau baca online.



Okeylah, ini sahaja. Sejujurnya dulu Ana minat K-pop. Tapi sejak kenal diorang, Ana suka kat J-pop. Lepas ini, Ana nak senaraikan anime yang Ana suka. 

SAYONARA ~!

P/S: Bagi maksud tajuk entri ni ialah maksudnya Jepun. Konnichiwa ialah hello manakala Sayonara adalah selamat tinggal ^^

No comments: